70 ezret futott E-Golf esett-kelt, a gyári javítása 2+ millió forint lett volna, annak ellenére hogy az autóra a gyár 2 év, az akkura pedig 8 év (vagy 160 ezer km) garanciát vállal. Ami élt is volna, ha a fillérbaszó első tulaja rendesen karbantartatta volna a kijelölt szervizekben. De nem így tett, ezért a második tulajdonos kénytelen volt nem gyári javításhoz folyamodni. Annak az eredménye meg hosszútávon majd lesz, amilyen lesz. A cech? 1 millió forint, idegeskedés, körbetrailerezés az országban. 

Nagyszerű kilátások egy 70 ezret futott (ICE esetében ez még a kb. új autó) esetében! Na de nézzük sorban:

Négyszázezer forint ment el trélerezésre, mire megtalálták a Volkswagen villanyautó hibáját

[...]

a 2019-es évjáratú Volkswagen e-Golf villanyautó, amely előzőleg alig több mint 70 ezer kilométer futásteljesítménynél működésképtelenné vált. Olvasónk a lerobbanás előtt 900 kilométert ment a nyár elején, magánszemélytől vásárolt,

[...]

ezekhez az autókhoz 2 év teljes körű gyártói garancia mellett 8 év vagy 160 ezer kilométer akkumulátorgaranciát adott a Volkswagen.

[...]

Amikor mindössze 20 nappal a vásárlás után mégis indíthatatlanná vált a villanyautó, a Volkswagen hivatalos pécsi márkaszervizébe szállították trélerrel. Itt hamarosan megállapították, hogy a hajtóakkumulátor huszonhét cellamoduljából három tönkrement, ezért azokat a gyári ajánlás szerint ki kell cserélni. Ezt a beavatkozást olvasónk szerint 2,8 millió forintért vállalták volna.

[...]

Csakhogy a pécsi szerviz azt mondta neki, hogy nem érvényes a garancia, ezért olvasónk felvette a kapcsolatot a Porsche Hungáriával, a márka importőrével. Ott arra hivatkoztak, hogy az autó németországi szerviztörténete hiányos, így nem teljesül egy fontos garanciális feltétel, ezért az autó gazdája kénytelen kifizeti a javítást.

[...]

Ezután megkereste a solymári E-Service nevű független műhelyt, ahová újabb 100 ezer forintért elszállították a még mindig mozgásképtelen Volkswagent.

[...]

Megállapították, hogy az összes cellamodul hibátlan, sőt, az általában 2-3 modult vezérlő számítógépek is minden műszeres teszten átmentek.

[...]

Ennek megfelelően összeszerelték az autót, amely ismét működőképessé vált. Olvasónk ezért a beavatkozásért kedvezményesen 300 ezer forintot fizetett a solymári szerviznek, és a számla szerint az elektromos hajtás hajtóműolaját is kicserélték.

[...]

Egy héttel az életre keltett autó átvétele után tréleren érkezett vissza az e-Golf a műhelybe, mert ismét jelentkezett a hiba. Az előző vizsgálat miatt már nem volt kérdés, hogy a több cellamodult vezérlő áramköri egységet ki kell cserélni, mert ennek a hibája miatt vált használhatatlanná három cellamodul, ami miatt letiltott az autó. Az alkatrész eredeti ára 500 ezer forint, de 300 ezer forintért elvégezték a teljes beavatkozást, vagyis ezúttal nem számítottak fel munkadíjat olvasónknak. Tamás október 30-án átvette az autóját, amelyre a szállításokkal együtt körülbelül egymillió forintot kellett költenie, hogy használhatóvá váljon.

[...]

Érdekességek, tanulságok: 

"EV nem romlik el, mert kevesebb az alkatrész" 

🤣

"EV-t kevesebbet kell szervizelni"

😂

"Az autókat nem a márkaszervizekben kell karbantartatni"

Hja, pedig ha oda vitték volna, élt volna a garancia 🤷‍♂️

"Az EV már nem bétateszt"

🤭

"Semmi baj a használt EV vásárlással!!!"

👍‍ 😆

Címkék

Hozzászólások

Saját név (nem ellenőrzött) 2024. 11. 25., h – 17:07

Pedig Jaku megmondta, hogy semmi vaj nincs velük, és az élmény, amit ezzel a szopással tölt az ember, annak minden pillanatát élvezni kell. Mert ez egy megismételhetelen dolog, az ámítógép nem romlik el.

trey 2024. 11. 25., h – 17:52

In reply to by Saját név (nem ellenőrzött)

Nekem eddig annyi jön le, hogy EV-huszároknak van pénze majomra, de banánra már nincs. 

Rendes karbantartásért nem fizetnek. Majd miután a kihagyott karbantartás miatt ugrott a garancia, a gyári javításért se. Hanem ilyen-olyan szervizekben végeztetnek találgatáson alapuló javításokat, ami vagy jó lesz, vagy nem. Vagy kigyullad utána, vagy nem. 

Nem ez az első ilyen eset. 

Névtelen (nem ellenőrzött) 2024. 11. 27., sze – 10:50

Azért ezt is elolvashatnád: https://www.volkswagen.hu/szerviz-es-tartozek/szerviz/elektromos-jarmuv…

Nem tudom milyen karbantartásról beszélsz. A kedves VW le akarta húzni a vásárlót mert az előző német tulaj nem vitte el a kocsit a kötelező átvizsgálásra és az utastéri levegőszűrő cserére.

Remélem a tulaj levonta a következtetést és többet nem vásárol a VW alá tartozó márkától autót.

Menet közben a VW is rájött, hogy egy elektromos autónál milyennek kell lennie egy karbantartási ciklusnak: (az e-golfosnak kimaradt kis átvizsgállást törölték)

Szervizintervallum az ID.-modellek esetében:
Az Ön ID.-modellje különösen egyszerűvé teszi Önnek ezt a kérdést, ugyanis Európában nincs megkülönböztetve a kis és a nagy átvizsgálás.

Átvizsgálás: a szervizintervallum-kijelző adatai alapján, legfeljebb kétévente, kilométerkorlátozás nélkül; a fékfolyadék és az utastéri levegőszűrő cseréjével

trey 2024. 11. 27., sze – 12:25

In reply to by Névtelen (nem ellenőrzött)

"Nem tudom milyen karbantartásról beszélsz."

Pedig ott van, amit linkeltél:

Szervizintervallum az e-Golf modell esetében:

E modellel az esedékességtől függően kis vagy nagy átvizsgálásra kell jönnie.

  • Kis átvizsgálás: 30 000 kilométer vagy két év után1, az utastéri levegőszűrő cseréjével
  • Nagy átvizsgálás: 60 000 kilométer vagy három év után1, a fékfolyadék cseréjével

1 Amelyik előbb bekövetkezik.

Vagyis, 70 ezret futott autónál egyik másik vagy akár mindegyik is hiányozhatott. Ismerve a fillérbaszókat, az utóbbira szavaznék.

Névtelen (nem ellenőrzött) 2024. 11. 27., sze – 14:18

Benne van a telexes cikkben:


Tamás e-Golfjának legutóbbi kötelező karbantartását az előző tulajdonos az előírásoknak megfelelően 2023 szeptemberében elvégeztette a váci szervizben. Az autó első, német gazdája 2021-ben részt vett egy visszahívási akcióban is, amelyben kicserélték a nagyfeszültségű akkucsomag fedelének szigetelését.

A 60ezres biztosan el lett végeztetve. A 30 ezres kérdéses, de mivel visszahívásra visszavitte a tulaj tuti ott is át lett nézve.

Ez a szervíztörténetből tudható rész:

  • 30000-es átnézés + pollenszűrő nem tudjuk megvolt-e. 1. tulaj (német)
  • 60000 alatt a visszahívásban első tulaj elvitte. valószínűleg átnézték. A hibát javították. 1. tulaj (német)
  • 60000-esre elvitték átnézték, fékfolyadék csere megvolt (2. tulaj - magyar)
  • vásárlás előtti átnézésre márkaszervizbe elvitték (2. és 3. tulaj - magyar)

    Ezután elég nagy szemétség a VW oldaláról a karbantartás elmaradására hivatkozni és az akkugaranciát semmisnek tekinteni. Legjobb esetben is legalább 3 átvizsgáláson esett át a kocsi márkaszervízben a hiba előtt. A vizsgálatkor a hibakódokat olvassák ki. Feltételezhető, hogy az első karbantartás esetleges elmaradása semmilyen kapcsolatban nincs a hibával. Az átvizsgálás 100% nem hozta volna ki mint az utániak sem. A pollenszűrő cserét meg nem is kommentálom.

  • trey 2024. 11. 27., sze – 14:23

    In reply to by Névtelen (nem ellenőrzött)

    Illetve, ez is benne van:

    Csakhogy a pécsi szerviz azt mondta neki, hogy nem érvényes a garancia, ezért olvasónk felvette a kapcsolatot a Porsche Hungáriával, a márka importőrével. Ott arra hivatkoztak, hogy az autó németországi szerviztörténete hiányos, így nem teljesül egy fontos garanciális feltétel, ezért az autó gazdája kénytelen kifizeti a javítást.

    Új hozzászólás

    Korlátozott HTML

    • Engedélyezett HTML jelölők: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • A sorokat és bekezdéseket a rendszer automatikusan felismeri.
    • A webcímek és e-mail címek automatikusan kattintható hivatkozásokká alakulnak.
    CAPTCHA
    5 + 0 =
    A fenti művelet eredményét kell beírni. Például 1+3 esetén 4-et.
    Ez a kérdés vizsgálja, hogy vajon ember-e a látogató, valamint megelőzi az automatikus kéretlen üzenetek beküldését.